Spridda tankar, är det detta man vill ha?

Just nu är det mycket tankar som springer runt i min skalle asså, man vet inte vad som händer, vissa saker är knaz andra är bra, har skrivit lite texter idag, men vet inte om jag kan kicka på dem, hittar inget bra beat till dom.
Detta kan låta rätt roligt men jag satte på hög musik förut idag och sjung och höll på måste sätt väldigt roligt ut om någon hade sett mig hehe, tränade flow om man säger så, känner att jag måste få igång rappen snart igen, man får bara mer och mer lust att gå och sno en jävla studio asså, vill bara ställa mig framför micken igen, det är faktiskt min andra halva av hjärtat, den som kanske kan fylla tomrummet du lämnade i mig? det är där jag verkligen kan släppa ut alla känslor, framför micken och på pappret, att säga vad man tycker och tänker för mig är väldigt svårt när det gäller en viss bit av mig, mitt förflutna och mina känslor är rätt hårda att säga för mig det är väldigt jobbigt, vill bara kunna släppa ut dem hej vilt men även det är ju inte bra heller vet jag.
Min dag har varit rätt upp och ner om man säger så, saker man inte ville ha reda på igen kom fram igen och det känns kast men orkar snart inte bry mig mer tyvärr, vill du ha mig får du ta mig för om ett tag kanske jag inte finns kvar.
Dagen började med att gurra och jag åkte bussen till centralen och mötte upp lilla sanna där, stack till skolan och hade media, sjukt soft lektion asså, fixa och trixa med lite intervjuer, skriver faktiskt om Danish som faktiskt är en utav mina favorit artister i den svenska hiphop scenen, en utav dom som jag har lyssnat på längst, det hela började att man lyssnade på ken ring och alla old school rappare, har lyssnat ungefär 8år på svensk hiphop och det känns fortfarande lika gött att sätta på en svensk hiphop låt! på tal om andra saker.
Efter Mediaproduktionen så hade vi matteprov, och det gick åt helvete om man får säga så hehe, någon jag vet det kommer gå bra för är ju pluggisen Emma haha, hon är alldeles för smart ibland asså, PLUGGIS! kommer inte ens räcka för godkänt för min del, inte gustavs heller hehe, men men får fixa till det då, för jag orkade verkligen inte plugga igår.
Och jag tänkte, varför inte dela med mig av en text jag skrivit till min vän? det är la lika bra att göra det så jag lägger upp den här under allt det här.
Hur har eran dag varit? upp och ner som min? berätta för mig hur den har varit, skulle vara skoj :)


"Det var så för 4 år sedan så gick min närmsta vän bort, han och jag var så nära vänner så att vi nästan var släkt kändes det som, vi umgicks väldigt ofta och hade alltid gjort sedan jag föddes, jag var 12 när detta hände och han var 17 så ni märker att det är en viss skillnad, jag minns fortfarande alla orden han sa till mig i telefonen dagen innan, alla stunder vi har haft tillsammans under mina 12 år han levde. Han tog livet av sig redan vid 17 år ålder och det är med en djup sorg i mitt hjärta jag skriver detta, han var en sån nära vän så det inte finns, det sista han sa till mig var, "jag älskar dig alexander larsson, du är min bästa vän men nu släpper jag allt och försvinner upp gör inget dumt du är verkligen den bästa tappa inte din styrka" Det var kvällen innan han tog livet av sig, jag kunde inte nå han, jag kunde inte göra något, jag får såna skuldkänslor ibland för det, när jag tar min egen tid och tänker tillbaka brukar jag lyssna på "Eric Clapton - Tears In Heaven" Det var hans favoritlåt som även spelades på hans begravning, jag fick inte säga ett riktigt hejdå, det grämer mig mycket det med, det är så mycket vi hade kunnat gå igenom om han bara inte hade gett upp så lätt, vet inte vad jag skall ta mig till när han bara är borta liksom, gone forever som vissa brukar säga. Jag gjorde det han sa till mig, jag minns även att han fick mig att börja spela Counter-Strike 1.5 mot bottar hemma hos honom då jag inte hade en egen dator vid det tillfället. Jag undrar fortfarande varför jag inte fick något svar på varför han tog livet av sig, det gick så fort och jag var så liten, jag är 16 år idag, nästan lika gammal som han var när han tog livet av sig. Jag har blivit kallad emo osv för att jag ofta tänker så mycket på han, men vem fan gör inte det? skulle inte man tänka på en tex nära vän som räknades som en i familjen? Gråta, joklart det händer att jag gör, men brukar ofta hålla dem inne tills jag är för mig själv. Kan fortfarande inte fatta efter 4 år att han bara tog och spelade "Eric Clapton - Tears In Heaven" och sköt sig i gommen och sen bara försvann, ja jag besöker hans grav rätt ofta, helst ensam då jag kan ta tid för mig själv att tänka tillbaka på stunderna med han, han var en sjukt bra person, han hade inga problem direkt. Jag saknar han så grovt och det gör även alla som stod han nära, om man bara kunde önska sig EN SAK ! en SAK! som man kunde få tillbaka så skulle jag önska att han kom tillbaka till livet igen. Men tyvärr går ju inte det eftersom vi lever i nuet, kanske i framtiden vem vet? ville bara få ut lite känslor, tack för mig. Rest In Peace, Vila I Frid Jesper Ståhlberg / Alexander Larsson"



Dagens Tumme Upp: Att man har en riktigt bra vän som alltid finns där( du vet vem du är)
Dagens Tumme Ner: Att mycket i mitt liv känns piss ibland
Dagens Låt: Block 44 - Känslorna Man Gav Feat Jenny Lundmark



Vill tacka Emma Ludvigsson för låten Block 44 - Känslorna Man Gav feat jenny Lundmark! GRYM LÅT!

Kommentarer
Postat av: Emma

haha , alex det gick verkligen skit för mig på provet ska du veta , kunde fan inte ett skit. så g är ju bara att drömma om ;) för min del då. Ja visst är den bra, så sjukt jävla bra låter.. håller med dig verkligen ! Så varsågod. Och du håll huvudet högt, det blir bra med tiden vettu !

2008-10-10 @ 21:17:23
URL: http://emmaludvigsson.blogg.se/
Postat av: Nootiiz

jafan emma klart det är bra shit :)

skall föröska hålla huvudet högt!:)

2008-10-10 @ 21:18:17
URL: http://nootiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0